בחירת צבעים – סיכום

בתחילת כל פרויקט עלינו לענות על מספר שאלות עיקריות:

1. מה מטרת הפרויקט?

2. מה האווירה שהפרויקט אמור לשדר?

3. האם יש צבעים שממש חייבים להיות בעיצוב?

4. האם יש צבעים שממש לא צריכים להיות בעיצוב?

5. אילו שילובים מתאימים לגוון העיקרי שנבחר בגלגל הצבעים?

6. מה הם היחסים בין הצבעים שנתקבלו בעיצוב הכולל?

 

בשאלה הראשונה נבדוק מה אנחנו רוצים לגרום לקהל שלנו להרגיש – האם אנרגטי או רגוע?

בשאלה השניה נברר מה תהיה האווירההאם כהה ותוססת או שלווה ומינימליסטיתהאם לאוכלוסיה צעירה מאוד (נוער), גילאי 20-30 או לגיל הזהבלפי זה נוכל לדעת פחות או יותר את האווירה שנרצה לשדר.

בשאלה השלישית נקבע את הגוונים שיהיו חייבים להיות בעיצוב לפי מה שמסמלים הצבעים – למשל אם מעצבים משהו לנוער ורוצים לשדר משהו אורבני נשים קצת שחור או משהו מחוספס וכהה אחר (בד״כ לא במקרה של עיצוב לקניות בגדים אלא יותר עיצוב לגולשי סקייטבורד).

בשאלה הרביעית נבחר אלו צבעים אנחנו ממש לא נכניס לעיצובאם בגלל שהם לא מתאימים לצבעים הנבחרים או בגלל שהם לא משדרים את המסר הרצוי.

בשאלה החמישית נחליט על מספר הצבעים שנרצה ולפי זה על איזה שילוב נלךשילוב צבעים משלימיםאנאלוגייםשלישונים או שבכלל נבחר צבע אחד בגוונים שונים (מעורבבים עם לבן או שחור או אפור).

בשאלה השישית נחליט על היחסים בין הצבעים – האם הצבעים הבהירים יהוו צבעי רקע או הכהים דווקאאלו צבעים יהיו צבעי הדגש שלשם נרצה להוביל את העין? (צבעים אלו יהיו הצבעים בעלי הניגודיות הכי גבוהה עם צבעי הרקע).

חשוב להכיר את הקהל שלנו ואת העדפותיוהמטרה היא שהקהל ירגיש שהוא חלק מהמותג שלנושירגיש קרוב אלינואם קהל הלקוחות שלנו ממדינה אחרתכדאי לשים לב כיצד הם תופסים את הצבעים השונים שכן במדינה מסויימת צבע מסוים ישדר משהו אחד ובמדינה אחרת את ההיפךכמו כןגם אם העיצוב שלנו יהיה ״משוגע״״כייפי״ ועם הרבה אלמנטים וצבעים יש לדאוג שיהיה מספיק ברור וזורם לעין.

בהצלחהאשמח לראות עיצובים שעשיתן.ם :)

 

כאן המקום לשאול שאלות ולקבל עיצות וטיפים נוספים.

אהבת את המאמר? לשתף הלאה זה כיף!

דילוג לתוכן